niedziela, 26 maja 2013

MAMA

Jezus przyszedł na świat jako Dziecko- Dziecko, które najbardziej potrzebuje Matki… Jezu przemień mnie w Siebie, przemień mnie w dziecko, daj mi będąc misjonarką- być matką każdego, kogo stawiasz na mojej drodze, do kogo mnie posyłasz, jednocześnie być dzieckiem, które Matki potrzebuje, potrzebuje Maryi, Maryi- Pierwszej Misjonarki, która niosła Ciebie już w Swoim łonie, niosła Ciebie z pośpiechem do Elżbiety, niosła Ciebie przez góry, przez przeciwności, niosła Ciebie ufając Bogu… Matką na wzór Maryi pod krzyżem… „Niewiasto oto syn Twój… oto Matka Twoja”… Misjonarka uczy się macierzyństwa w szkole Maryi. Na pewno łatwiej jest być przyjacielem, siostrą, nauczycielem ale być Matką…

Chować wiernie wszystkie te sprawy w swoim sercu, sercu, które przeszywa miecz boleści, sercu, które niejednokrotnie szuka z bólem i zadaje pytanie: „czemuś nam to uczynił”…. Chować sprawy tych najmniejszych, najsłabszych, najbiedniejszych, być Matką nadziei, Matką Dobrej Rady, Przyczyną Radości…. W RCA do kobiet mówi się „Mama”, nawet jeśli fizycznie nie jest ona twoją mamą. I póki mówią tak dzieci przy parafii, młodzież na spotkaniu w pajocie, to nie brzmi aż tak mocno, ale gdy mówi tak do ciebie starsza, schorowana kobieta, która sama urodziła i wychowała niejedno dziecko, to czuje się ciężar i łaskę tej „wielkiej rzeczy, którą uczynił mi Wszechmocny, którego Imię jest Święte”. Matka, która jest Pokorną Służebnicą, Matka musi być tak delikatna i czysta by nie zbrudzić i nie pokruszyć Tego, który pozostał pod postacią Chleba, w Hostii na ołtarzach świata. Tak otwarta na Słowo Ducha, by być gotową odpowiedzieć <<TAK>>, by Bóg mógł w Niej zamieszkać, by przyjmując Ciało z Jej Ciała, przemieniał Ją w Siebie. Misjonarka, Matka musi być Miłością.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz